Kundrekommendationer angående Coronaviruset

Senast uppdaterad 23/03/20

När nyhetsflödet nu domineras av Coronaviruset vill vi berätta att vi genomgående tillämpar förstärkta rutiner för både din säkerhet och för flexibilitet i din hyrbilsbokning.

Våra kunders och medarbetares säkerhet är av högsta vikt för oss. Vi följer noga nyheter, information, råd och rekommendationer från WHO när det gäller spridningen av Coronaviruset. Vår prioritering är att försäkra oss om att vi uppfyller kundernas behov samtidigt som vi gör vårt yttersta för att skydda dig och våra medarbetare.

Är alla era hyrbilsstationer i Sverige öppna?
Vissa av de myndighetsåtgärder som vidtagits för att minska spridningen av coronaviruset kan ha lett till att vi stängt hyrbilsstationer. I den osannolika händelsen att en hyrbilsstation stängs under din pågående reservation kommer du att bli kontaktad och få hjälp med en lämplig lösning.

Vad ska jag göra om jag redan gjort en bokning som påverkas av Coronaviruset?

Om du redan gjort en bokning som påverkas av en karantänåtgärd eller annan reserestriktion som en följd av Coronaviruset kan du avboka enligt nedan:

  • Avbokningsavgiften upphävs för Pay Later-kunder som påverkas av Corona-relaterade reseförbud (det vill säga om du valt att betala efter din resa).
  • Avbokningsavgiften upphävs för Pre-Pay-kunder som påverkas av Corona-relaterade reseförbud (det vill säga om du förbetalt din bokning).

Kunder som bokat genom en tredjepartsförmedlare behöver kontakta den förmedlaren direkt om resan påverkas.

Vad gäller för bokningar som inte är direkt påverkade av Coronavirusrestriktioner?

För utökad flexibilitet kan du utan avgift ändra eller avboka samtliga reservationer i Europa som skulle ha påbörjats före den 1 maj.

Reservationer som påbörjas efter detta datum kommer inte att belastas med några extra avgifter för förändringar som görs upp till 72 timmar före det att hyrperioden påbörjas. 
 

Hur kontaktar jag er för att göra en ändring i min bokning?

Vissa av de myndighetsåtgärder som vidtagits för att minska spridningen av coronaviruset kan ha påverkat vår möjlighet att ta emot samtal till vår kundtjänst. Om du vill göra en bokning kan du göra detta på vår hemsida eller genom att använda vår app. 

För att förändra eller avboka en befintlig reservation:

  • Om din reservation är i Europa före den 1 maj kan du hantera din bokning på denna webbsida.
  • Om din bokning är utanför Europa, börjar före den 1 maj och är direkt påverkad av reserestriktioner kan du kontakta vårt kundtjänstteam
  • Med tanke på den extraordinära mängd förfrågningar vi får rekommenderar vi just nu att endast kontakta oss för bokningar som börjar före den 1 maj.
  • Om din bokning är i maj eller senare kan du hantera din reservation på denna webbsida.

Alla våra team tackar dig för din förståelse och ditt tålamod.

Vidtar Budget ytterligare åtgärder för att hjälpa till med att minska spridningen av Coronaviruset?

Vi följer noggrant WHO:s information om att bidra till minskad spridning av COVID-19.

För att skydda våra medarbetare och våra kunder uppmuntrar vi till regelbunden handtvätt och användande av handdesinfektion där detta finns tillgängligt. Vi har också förstärkt våra redan omfattande rengöringstekniker av bilar efter varje bokning. Vi är särskilt noggranna med ytor som vidrörs såsom rattar, handtag och andra hårda ytor.

Vi råder alla våra kunder att följa utvecklingen från Världshälsoorganisationen WHO, Folkhälsomyndigheten samt Utrikesdepartementet.