Image alt

Tävla med din "Budget List" och vinn en weekendhyrbil

Budget List - hyr bil och upplev ditt sommaräventyr

Dela din "Bucket List" med Budget Biluthyrning Facebook

En svensk ”Bucket List” består ofta av att snorkla i det klara vattnet i Kosterhavet, uppleva midnattssolen i Abisko National Park eller besöka Njupeskär - Sveriges Grand Canyon. Mycket av det vi drömmer om att uppleva behöver vi inte åka utomlands för att göra. Sverige erbjuder en rik flora resmål och många av dem medför upplevelser som lämnar stora emotionella och små ekonomiska avtryck. Nu uppmanar Budget Biluthyrning sina kunder att skapa egna ”Bucket Lists” och dela dem i sociala medier.

TÄVLING! - Avslutad
Nu är tävlingen avslutat på vår Facebook-sida om att dela sin ”Bucket List” med oss och se vad man skulle vilja göra i vårt avlånga land, eller resten av världen. Vinnare blev Malin Andersson, Tomas Söderlund och Margaretha Johnsson, vilka hade de roligaste och mest spännande listorna enligt juryn. Dom vinner nu varsin fri weekendhyra, som kan vara starten för att börja kryssa av deras egna Bucket Lists i Sverige.

Du kan även fortsätta följa oss på Budget Biluthyrning på Facebook för att se vad andra gör och upplever i Europa för att beta av sina Bucket Lists. Kanske kan det inspirera dig! För att göra det lite enklare ger vi dig en rabatt på upp till 30% för att komma en bit på vägen.

Budget Biluthyrning vill visa att betydande inre resor inte kräver en betydande distans och heller inte en tjock plånbok. ”Bucket List” blir "Budget List". Bucket List on a Budget! Du kan även hitta fantastiska och lättillgängliga upplevelser nära dig.

Boka din hyrbil idag och få upp till 30% rabatt

Bakgrund till "Bucket List" blir "Budget List"

Budget Biluthyrning gjorde en undersökning bland 12000 européer, 1000 st i 12 länder, mellan 18-55 år och bad dem dela sina ”Bucket Lists”, där de rankade sina drömmar och önskningar.

Undersökningen visade att överst på européernas listor finns önskan att resa, där 72% av svenskarna sätter detta som sitt högsta mål. Andra högt rankade svar, 52%, var mer påtagliga mål inför framtiden, som att lära sig ett språk eller starta eget företag. Svenskarna önskar även att uppleva mer extrema saker under sin livstid, där 51% exempelvis vill simma med delfiner, hoppa fallskärm eller äta på en Michelin-belönad restaurang. Dessutom känner 39% ett behov av lyx, såsom att äga en sportbil, båt eller designkläder. Slutligen vill ungefär 17% av svenskarna utmana faror för att få kickar i livet.

Trots att man har så fantastiska mål och önskningar, är det inte alltid lätt att uppnå sina drömmar. Oftast säger svenskarna att detta beror på för höga kostnader, 71%, man har inte tiden till det, 42%, familjeförhållanden och arbete, 18% vardera. Men, trots barriärer så ser 55% av svenskarna optimistiskt på att uppnå sin ”Bucket List” och 43% sparar aktivt för att kunna kryssa av upplevelserna på listan. När man väl uppnått något på sin lista, delar 48% detta på sociala medier.